فهرست مطالب

سینما و ادبیات - پیاپی 33 (تابستان 1391)

مجله سینما و ادبیات
پیاپی 33 (تابستان 1391)

  • 224 صفحه، بهای روی جلد: 38,000ريال
  • تاریخ انتشار: 1391/04/25
  • تعداد عناوین: 65
|
  • سخنی با خوانندگان
    صفحه 3
  • سینمای جهان
  • تاریخچه سینمای چکسلواکی و زندگی و آثار میلوش فورمن / قوی ترین سنت سینمای جه ان زیر چکمه های استبداد
    همایون دهکردی صفحه 4
  • میلوش فورمن از چکسلواکی دهه شصت می گوید / پارادکس های جامعه کمونیستی
    ترجمه: بهروز سلطانزاده صفحه 13
  • نگاهی به سینمای میلوش فورمن و سینمای اروپای شرقی / روان پریشی و روانکاوی در نستب با سینما
    حسین مهکام صفحه 16
  • بازخوانی سه فیلماز میلوش فورمن / پیتر سیاهپوش، عشق های یک بلوند و جشن آتش نشان ها/ ایده هایی کمیک برای رستگاری در جه ان تراژیک
    میلاد روشنی پایان صفحه 19
  • در باب بازی لنگه بازی
    شهریار وقفی پور صفحه 22
  • نگاهی به اقتباس پیتر شفر فیلمنامه نویس آمادئوس از نمایشنامه خودش / شبح است اما این شبح آن شبح نیست
    مهدی میرمحمدی صفحه 27
  • نگاهی به فیلم آمادئوس/ ولفگانگ آ»ادئوس سالی بری
    رضا مولایی صفحه 31
  • نگاهی به جشن آتش نشان ها/ غمنامه یک قوم
    رضا غیاث صفحه 33
  • نگاهی به فیلم مرد روی ماه/ توی حقیقی وجود ندارد
    ترجمه: شهریار خلفی صفحه 37
  • یادداشتی کوتاه درباره فیلم پیتر سیاه/ میلوش فورمن: لمس کردن با دوربین
    کاوه مهندی صفحه 39
  • یادداشتی بر فلیم پرواز بر آشیانه فاخته/ دیوانه در فقس مرد
    مسعود حقیقت ثابت صفحه 41
  • یادداشتی بر فیلم مردم علیه لری فلینت ساخته میلوش فورمن / آه اگر آزادی سرودی می خواند
    محمد فرقدانی صفحه 44
  • درباره فیلم ارواح گویا/ ارواح سرگردان
    کیوان پاک فر صفحه 47
  • از رابطه های خطرناک تا والمونت / آن که بیشترین گناه را مرتکب شده باید بمیرد
    هدا یت مشعل صفحه 49
  • سکون و حرکت ناسازه ی چشمگیر ینمای یرزی منزل / تلخنده ای بندباز دوره گرد
    امیرحسین سیادت صفحه 51
  • مطالب آزاد
  • نقد لری مک مورتری بر کتاب فمینیست تصادفی / چگونه الیزابت تیلور وجدان ما را بیدار کرد ولی زیبایی او ما را بیش از حد منفک کرده بود
    ترجمه: گلی امامی صفحه 58
  • زندگی بازولینی، در گذر از ادبیات به سینما
    ترجمه: آنتونیا شرکا صفحه 60
  • سینمای ایران
  • میزگردی با حضور داریوش مهرجویی، گلاب آدینه، لیلا حاتمی، جواد طوسی / ظرفیت های بازیگری در مواجهه با سینمای داریوش مهرجویی
    صفحه 65
  • بازیگری؛ حضور، آن، هوش
    امید روحانی صفحه 82
  • رمز و راز خلاقیت در بازیگری
    محسن سیف صفحه 83
  • درباره نوشتن تا اجرا/ حنین نقش
    شاهپور عظیمی صفحه 86
  • بازیگری در سینمای کنونی ما/ صورتی در یر دارد آن چه در بالاستی
    مهرزاد دانش صفحه 88
  • شعر و داستان
  • بلوک های بتنی
    فریبا وفی صفحه 90
  • دوستان
    ترجمه: علی اصغر حداد صفحه 95
  • نقد و بررسی
  • خشت خیال
    لادن نیکنام صفحه 100
  • پوکنایاتافای من
    احمد اخوت صفحه 101
  • نویسنده جواب سلام نمی دهد/صدای پای حرامی ها
    جعفر مدرس صادقی صفحه 105
  • ادبیات توریستی یا توریسم ادبی یا...
    رضیه انصاری صفحه 108
  • خروج از بن بست یکنواختی در جهان داستانی
    حسین پاینده صفحه 111
  • لغت مرده است
    شاپور جورکش صفحه 114
  • خارپشت و روباه
    ابوتراب خسروی صفحه 118
  • جهان داستان
    ناصر زراعتی صفحه 120
  • صورت های نوعی ادبیات داستانی فارسی
    محمدعلی سپانلو صفحه 123
  • سنگینی کلمه بر لوح وجود نویسنده
    سهیل سمی صفحه 125
  • گفت و گو با بهمن شعله ور درباره بحران هویت سبکی در داستان نویسی معاصر ایران / من در ادبیات به لقمه بزرگ معتادم
    علیرضا اکبری صفحه 127
  • گفت و گو با محمد صنعتی درباره جهان تشخیص داستانی / ما سوژه های جه ان صامتیم
    لادن نیکنام صفحه 133
  • مختصات جغرافیایی و داستان
    عباس عبدی صفحه 141
  • رد پای هزار و یک شب در رمان ایرانی کجاست؟
    مهدی غبرایی صفحه 144
  • قرارداد ترکمانچای
    قاسم کشکولی صفحه 146
  • درباره اهمیت جهان داستانی/ داستانگوی قبیله
    محمود کیانوش صفحه 148
  • جهان خصوصی هنرمند چگونه ساخته می شود
    حافظ موسوی صفحه 151
  • شعر جهان
  • گفت و گوی «پیه رو زالابی» با «میشائیل کروگر» شاعر معاصر آلمانی / راه های شاعر
    ترجمه: علی عبداللهی صفحه 152
  • تئاتر
  • گفت و گو با قطب الدین صادقی استاد دانشگاه، پژوهشگر و کارگران / جهش های تقلیدی و ویرانگر
    رضا آشفته صفحه 159
  • تئاتر تجربی؛ تئاتری فراسوی کلام/ با رویکردی به نظریات آنتونن آرتو
    محسن حسینی صفحه 164
  • مطالب آزاد
  • از میان یادداشت ها/ادا را هر کسی حق ندارد در بیاورد
    یدالله رویایی صفحه 167
  • مباحث کارگاهی/ نویسندگان در خود فرود می آیند تا نظر شخصی خود را بنویسند
    محمد محمدعلی صفحه 169
  • مایاکوفسکی
    ایلیاارنبورگ ترجمه: مدیا کاشیگر صفحه 171
  • خواب سه شاعر
    آنتونیو تابوکی ترجمه: ناصر نبوی صفحه 179
  • مباحث نظری
  • دموکراس، سیاست و فلسفه/ روشنفکری در ملتقای لنین و استیونز
    صالح نجفی صفحه 183
  • روشنفکران در جست و جوی پرولتاریا
    صالح نجفی، رحمان بوذری صفحه 187
  • روشنفکری در کوران اصلاح دین
    مریم زارع صفحه 190
  • پیش درآمد به نظریه ای درباره روشنفکران انقلابی
    ترجمه: پوریا شیبانی راد صفحه 194
  • مطالب آزاد
  • سفر به درون تورم آلمانی
    پانورامای قیصری، امید مهرگان صفحه 198
  • کلانشهر محملتنش میان فرهنگ ذهنی و فرهنگ عینی
    جواد گنجی صفحه 201
  • نقد کتاب
  • درباره شکار کبک نوشته رضا زنگی آبادی/ قاتلی که نتوانست جسد را مخفی کند
    علی شروقی صفحه 205
  • یادداشتی درباره کتاب در کشور مردان/در بعضی جاها آسمان همین رنگ است
    یونس تراکمه صفحه 206
  • درباره هشام مطر نویسنده رمان در کشور مردان / دیدی آنچه می خواهیم در قذافی ببینیم
    مهدی غبرایی صفحه 208
  • درنگی بر عروسی خونین پاریس/ در تاریک روشنای حماسه و عشق
    علی عبداللهی صفحه 209
  • درباره کتاب تریستان و تونیو کروگر/ در تحیر روزمرگی
    بالقیس سلیمانی صفحه 212
  • مروری بر رمان داشتن و نداشتن نوشته ارنست همینگوی / داستان آن مرد که با آب رفت
    محسن رفسنجانی صفحه 214
  • کاموخوانی به بهانه سوء تفاهم/خودت را قربانی کن
    آزاده شاهمیری صفحه 217
  • مروری بر رمان اندوه جنگ نوشته پائونینه/ تکه پاره های جنگ
    علی شروقی صفحه 219
  • نگاهی به آثار داستانی شهلا زرلکی/ ا ندوه سترون بودن
    جواد طوسی صفحه 220
  • وقایع اتفاقیه
  • پاسخ به نامه ها
    صفحه 223